۰۳ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۸۰۸۸
تربیت بدنی
آیین تبریک به دانشجویان ورودی جدید دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی در حالی برگزار شد که این دانشکده قصد دارد قابلیت‌های عملی را در دستورکار دانش آموخته‌های خود ارتقا دهد.

به گزارش عطنا، آیین تبریک به دانشجویان ورودی جدید دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی روز شنبه یک آذر به صورت بر خط (آنلاین) برگزار شد.

در ابتدای این نشست پیام تصویری دکتر حسین سلیمی، ریاست دانشگاه علامه طباطبایی پخش شد. وی در این پیام تاکید کرد: «امروز، دانشگاه شما تنها دانشگاهی است که در کنار آموزش‌های رسمی، دوره‌های آموزش حرفه‌ای و دوره‌های ورود به بازار کار را به شما ارائه می­‌کند و امیدواریم با حضور فعال در این دوره‌­ها، زمینۀ حضور در بازار کار نیز برای خودتان فراهم کنید.»

پیام رئیس دانشکده تربیت بدنی


پس از پخش پیام تصویری دکتر حسین سلیمی، دکتر حبیب هنری، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به دانشجویان ورودی جدید توصیه‌هایی کرد:

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی یکی از دانشکده‌های جوان این دانشگاه است. قدمت این دانشکده به سال 1392 برمی‌گردد. ما امسال شاهد راه‌اندازی یک دانشکده زیبا و بسیار بزرگ بودیم. قدم شما، قدم مبارکی بوده‌ است و امیدواریم با حضور شما و بعد از ریشه‌کن شدن بیماری کووید 19شاهد حضور شما در این فضا با تمام امکاناتی که هست باشیم. دانشکده دارای سایت و کتابخانه بزرگی است و در این سال‌ها تماما سعی شده که بتوانیم کتاب‌های به روز و منابع داخلی و خارجی خوبی را در آن جمع‌ کنیم تا شما از این منابع استفاده کنید. ما در این دانشکده آزمایشگاه تخصصی داریم و مدام در حال کامل کردن آن هستیم. ریاست دانشگاه به تکمیل کردن این آزمایشگاه و در کل دانشکده تربیت بدنی نگاه ویژه دارد.

دانشکده با فضایی وسیع در ضلع غربی استادیوم آزادی قرار دارد. دانشکده بوی ورزش می‌دهد. این دانشکده دارای زمین چمن مصنوعی، استخر سر پوشیده، زمین تنیس و... است. ما در این دانشکده چهار گروه علمی_ آموزشی داریم. این چهار گروه شامل حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی و مدیریت ورزش است. ما در این دانشکده اساتیدی هم جوان و هم با تجربه داریم که خوشبختانه مجموعه‌ای فعال را تشکیل داده‌اند و با حضور شما فعال‌تر هم خواهد شد.

حضور شما در دانشکده تربیت بدنی برای ما مغتنم است و وظیفه ما است که فضا را به شکلی برای شما فراهم کنیم که بتوانید از تمام امکانات دانشکده بیشترین و بهترین بهره را ببرید.

با اینکه ما دانشکده جوانی هستیم اما در سال‌های اخیر توانستیم چه به لحاظ آموزشی و چه به لحاظ پژوهشی در رده‌های اول تا سوم قرار بگیریم. این نشان می‌دهد که اساتید ما اساتید با انگیزه‌ای هستند و دانشجویان ما هم دانشجویان پُرتلاشی بودند که حضورشان در مجامع بین‌المللی و همایش‌های علمی ثابت کردند و بیشترین رکورد و سهم را دانشجویان ما در مجامع علمی داشتند.

خوشبختانه حضور دانشجویان در فرصت‌های مطالعاتی از دیگر ویژگی‌هایی است که داشتیم. پذیرش دانشجویان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد را داشتیم. سهم بالایی را در تمام گروه‌ها برای حضور دانشجویان در مقطع دکتری داشتیم و این نشان دهنده ویژگی علمی است که در این دانشکده است.

در تولید علم در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده تربیت بدنی سهم بسیاری در نشریات علمی و پژوهشی دارد و این شعار نیست و اگر به نشریات توجه کنید به خوبی می‌توانید جایگاه و پایگاه دانشکده تربیت بدنی را مشاهده کنید.

دوره‌های مربیگری و داوری در رشته‌های مختلف را در دستورکار داریم و امیدواریم که هر چه زودتر مسئله کرونا به سرانجام برسد و شرایط برای حضور شما فراهم شود. در دانشکده تربیت بدنی با یادگیری هم دانش نظری و هم دانش عملی می‌توانید شرایط خوبی را در جامعه داشته باشید.

هیچ بهانه‌ای برای درس نخواندن و کار نکردن نخواهید یافت. دانشکده تربیت بدنی و دانشگاه علامه با تمام امکانات فضایی را برای شما آماده کرده‌اند که بتوانید در این فضا به کسب علم و دانش و کسب مهارت‌های ورزشی بپردازید.

پیام معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت بدنی


دکتر جواد شهلائی باقری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی هم در مطالبی گفت: شما دانشجویان جدید بسیار خوش‌قدم هستید، به لحاظ اینکه فضای دانشکده ما حداقل 80 درصد رشد پیدا کرده است. امیدوارم هر چه زودتر ویروس کووید 19 از سر جهانیان دست بردارد و شما دانشجویان عزیز را در دانشکده زیبا و جدید‌الاحداث و در کلاس‌های درس ببینیم.

دانشکدۀ ما با نهایت تلاش همکاران ارزشمندمان در فاصله کمتر از هشت سال بین 70 تا 90 درصد در مقطع ارشد دانشجویانمان پذیرفته می‌شوند و این افتخار بزرگی برای دانشگاه و دانشکده است که منبعث از تلاش‌های بی وقفه اعضای هیئت علمی دانشکده است.

پیام گروه برنامه ریزی و مدیریت


دکتر سارا کشگر، مدیر گروه مدیریت و برنامه‌ریزی در دانشکده تربیت بدنی هم در سخنانی عنوان کرد: از اینکه دانشجویان به برگزاری کارگاه و سخنرانی علاقه‌مندند بسیار خوشحالم و دانشجویانی وارد دانشگاه شدند که پتانسیل انجام کارهای علمی و پژوهشی را دارند. ما هر ترم تعداد زیادی کارگاه و سخنرانی برگزار می‌کنیم. کلاس‌ها از طریق مدیران گروه اطلاع‌ رسانی می‌شود.

خواهشی که از شما دارم این است که با ما همراه باشید و اجازه دهید سختی‌ها را با هم تحمل کنیم تا بتوانیم از این فضای سخت با هم عبور کنیم. به خاطر تمام کمبودهایی که ممکن است پیش بیاید از شما عذرخواهی می‌کنم و بدانید که تلاش ما در گروه این است که کمبودی وجود نداشته باشد و دانشجویان ما بتوانند به سلامت از کلاس‌ها استفاده کنند.

پیام گروه آموزشی حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی


دکتر رسول اسلامی، مدیر گروه آموزشی حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی نیز در پیامی اختصاصی عنوان کرد: خیلی خوشحالیم که در چنین روزی ورود این عزیزان با ورود ما به دانشکده جدید تربیت بدنی مصادف شده است. امیدواریم که پس از فرآیند این بیماری به صورت حضوری در خدمت شما باشیم. در دانشکدۀ تربیت بدنی، ما سیاستی را در گروه خودمان داریم که سعی می‌کنیم دانشجویان دورۀ کارشناسی را به لحاظ عملی توانمند کنیم و قابلیت‌های توانمندی عملی‌ای که یک دانشجوی تربیت بدنی به عنوان مربی و یا معلم ورزش در ادامه نیاز دارد را در اختیار دانشجویان بگذاریم. اگر شرایط مساعد باشد تمام کلاس‌های مربی‌گری که می‌تواند در دورۀ کارشناسی برای دوستان کارساز باشد را برگزار خواهیم کرد و با فدراسیون هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم از همۀ لحاظ دانشجویان کارشناسی را توانمند بار بیاوریم تا آنها در زمان فارغ‌التحصیلی دارای مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار باشند. در بحث کارشناسی ارشد ما در دو رشته فیزیولوژی ورزش و آسیب‌شناسی ورزش اساتید به نام و برجسته‌ای داریم. به تازگی فضای آزمایشگاه را با خریدهای خوبی که داشتیم و ادامه دارد تجهیز کردیم.

پیام استاد بزرگ شطرنج ایران


دکتر احسان قائم مقامی، نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران نیز پیام ویژه‌ای به دانشجویان ورودی جدید گفت: امیدوارم حضور شما بتواند باعث ایجاد حرکت‌های علمی و سازنده به نفع جامعه بزرگ کشورمان و به خصوص جامعه ورزش کشورمان باشد. من فکر می‌کنم در روزهای سختی که پشت سر می‌گذاریم از این چنین بهانه‌هایی برای خوشحالی باید استفاده کنیم و آنها را جشن بگیریم. من خوشحالم که می‌بینم جوان‌های این مملکت همراه با تعهد آرمان‌ها و اهدافشان را پی می‌گیرند و هیچ وقت تسلیم نمی‌شوند.

دانشگاه علامه طباطبایی همیشه سعی داشته است که عرصه را برای جوان‌تر‌ها باز کند و کمک کند که آنها در فضای آرامش بخش به تحصیل بپردازند. امیدوارم که تجربه‌های بسیار خوبی همراه شما باشد و بتوانید مسیر علم را با کیفیتی که مد نظرتان است و با ارتقا سطح مهارت‌های شخصی طی کنید.

خواهشم از شما دانشجویان این است که به معلومات دانشگاهی بسنده نکنید و سعی کنید در جنبه‌های گوناگون خودتان را ارتقا ببخشید و رسالت شخصی خودتان را تا حد منتهی نسبت به آن چیزی که در خودتان می‌بینید و از خودتان انتظار دارید نشانه روید.

خبرنگار: محدثه آقایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار